plánování rozpočtu Facebook reklamy se může zdát trochu skličující, když právě začínáte s reklamou. Kolik peněz byste měli přidělit na svou první reklamu? Jak zjistit, zda vaše Facebook reklamy náklady šel přes střechu? A jak snížit výdaje na reklamu?
zhluboka se nadechněte a uvolněte se.
v tomto článku vám vysvětlíme vše, co potřebujete vědět:Jak Facebook Facebook Ad nabízení funguje
najdete také nedávné statistiky o tom, kolik stojí reklama na Facebook-použijte je jako měřítko pro sledování výdajů na reklamu.
Pojďme vydělat peníze, můžeme?
jak funguje nabízení na Facebook?
reklama na Facebook je jako účast v aukci. Přijdete všichni oblečeni a připraveni získat svého ideálního zákazníka, a tak mnoho dalších značek ve vašem výklenku.
pokud by Facebook dal vám a vašim konkurentům stejné reklamní příležitosti, uživatelé Facebook by se cítili ohromeni všemi reklamami ve svém osobním prostoru. V důsledku toho by začali používat Facebook méně, a to by nebylo dobré.
to je důvod, proč Facebook řídí počet reklam, které jeho uživatelé uvidí v celé rodině aplikací Facebook. Platforma nabízí omezený počet umístění reklam a umožňuje inzerentům soutěžit o reklamní prostor.
pokud nabídnete nejvyšší nabídku, získáte nejlepší místo pro vaši reklamu. Chcete-li zůstat konkurenceschopní, nezapomeňte pracovat na dobré strategii nabízení.
Facebook nabízí tři nabídkové strategie:
- výdaje založené: důraz je kladen na utrácení celého rozpočtu a získání co nejvíce výsledků nebo hodnoty.
- cíl-based: nastavíte cenu nebo hodnotu, kterou chcete dosáhnout.
- manuál: můžete určit, kolik chcete nabízet přes reklamní aukce.
Přečtěte si více o nabídkových strategiích zde.
můžete to udělat taky.
můžete to udělat taky.
Ukažte mi, jak
kolik stálo inzerovat na Facebook v roce 2021?
nedávná studie společnosti Wordstream zjistila, že průměrná cena za kliknutí (CPC) v reklamách Facebook ve všech průmyslových odvětvích je 1,72 USD.
nicméně, Facebook reklamní náklady se mohou lišit o hodně v závislosti na odvětví, umístění reklamy, cílové publikum, a mnoho dalších faktorů.
Obvykle můžete očekávat, že vaše reklamy vás budou stát mezi $ 0.50 a $ 2.00 za kliknutí.
pokud jste ve financích & pojištění, Vaše reklamní náklady na Facebook se mohou zvýšit až na $ 3.77 za kliknutí. Na druhou stranu obchodníci ve výklenku oblečení platí pouze kolem 0.45 $za kliknutí.
abychom vám lépe porozuměli, jak velký by měl být váš rozpočet na reklamu, v tomto článku se budeme zabývat klíčovými zjištěními AdEspresso na průměrech nákladů na reklamu Facebook pro roky 2019 a 2020. Dáme také tipy, které vám pomohou vyrovnat vaše reklamní výdaje na Facebook pro dosažení nejlepších výsledků.
ale mějte na paměti, že tyto statistiky nemusí nutně předpovídat, kolik vás bude stát spuštění reklam Facebook. Navíc možná zjistíte, že různé zdroje uvádějí různá čísla. Podívejte se na ně jako měřítko pro nastavení vlastních reklamních cílů, ale vždy sledujte své vlastní analýzy, abyste zjistili, jaké reklamní strategie pro vás fungují nejlépe.
nejprve se podívejme na hlavní faktory určující náklady na reklamu na Facebook.
7 faktory, které ovlivňují Facebook reklamní náklady
než se dostaneme do Podrobnější Facebook reklamní statistiky, podívejme se na hlavní faktory, které ovlivňují Facebook reklamní náklady.
průmysl
vaše obchodní Nika významně ovlivňuje vaše reklamní náklady. Například Facebook reklamy související s pojištěním nebo financemi budou dražší než reklamy propagující oblečení.
strategie nabídek
vaše strategie nabídek je jedním z klíčových prvků, které určují vaše náklady na reklamu. Musíte se rozhodnout, zda byste měli jít na automatické nabízení a opt-in za nejnižší cenu, nebo kontrolovat náklady na reklamu ručně místo.
načasování
stejná Facebook reklama může stát více či méně během různých hodin dne. Vaše reklamy vás také budou stát mnohem více během sezónních událostí, kdy všichni bojují o pozornost nakupujících.
publikum
vaše reklamní náklady na Facebook se zvýší, také, pokud se snažíte dosáhnout stejné demografie jako mnoho jiných inzerentů současně.
mějte na paměti, že nebudete soutěžit pouze se značkami ve vašem výklenku. Budete také soutěžit s podniky, které prodávají různé produkty, ale zaměřují se na stejné lidi, jako jste vy, např.
umístění reklamy
čím konkurenceschopnější je umístění reklamy, tím více vás vaše reklamy budou stát.
cíl reklamy
pokud pro svou reklamu zvolíte nesprávný cíl, například pomocí cíle generování olova, když vše, co chcete, je zvýšit povědomí o značce,vaše reklamy vás budou stát více.
skóre Relevance
pokud vaše reklamy nejsou relevantní pro vaše cílové publikum, jejich náklady budou vyšší. Ujistěte se, že vytváříte kvalitní reklamy, které přinášejí hodnotu vašim potenciálním zákazníkům a splňují jejich očekávání, a za reklamu utratíte méně.
Facebook Ads cost: statistiky ze skutečných kampaní v roce 2019 a 2020
Nyní, když víte, co ovlivňuje Facebook reklamní náklady celkově pojďme se podívat na klíčové statistiky AdEspresso pro 2019 a Q1-3 z roku 2020 vidět, kolik můžete očekávat, že zaplatí za vaše Facebook reklamy v roce 2022.
Facebook cost per click (CPC) za měsíc-2019
v roce 2019 se průměrná CPC zvýšila z $ 0.31 v roce 2018 na $ 0.45 v roce 2019. Stalo se to proto, že, jak jsme diskutovali na začátku článku, Facebook funguje jako aukce. Více inzerentů soutěžilo o reklamní prostor, což vedlo k vyšším sazbám CPC.
Facebook cost per click (CPC) za měsíc-2020
mysleli byste si, že náklady na reklamu budou v roce 2020 stále růst, nicméně podle AdEspresso tomu tak nebylo. Průměrná KSČ v březnu klesla na 0,39 dolaru. Důvod této změny? Covid-19.
začátek pandemie způsobil strach mezi mnoha a majitelé podniků omezili své výdaje na reklamu. Ti, kteří stále provozovali reklamy, však měli šanci dostat se před své zákazníky levněji.
Facebook cost per click (CPC) podle hodiny dne-2020
můžete snížit své reklamní náklady na Facebook spuštěním reklam během určitých hodin dne. V roce 2020 bylo stále levnější inzerovat ve večerních hodinách. Důvodem je opět pandemie.
v roce 2020 bylo nejdražší inzerovat během denních hodin mezi 9: 00 a 17: 00. Mnozí z nás pracovali z domova a trávili více času na sociálních médiích kontrolou nejnovějších zpráv během dne, a inzerenti se dychtivě dostali před nás, když jsme byli online.
Facebook cost per click (CPC) by campaign objective-2020
v roce 2020 CPC pro konverze během prvních tří čtvrtletí neustále klesala, z 0.70 $ v Q1 na 0.25 $ v Q3.
ačkoli neměli data pro následující čtvrtletí, AdEspresso předpokládal, že CPC se začne znovu zvyšovat, jakmile se podniky začnou přizpůsobovat nové realitě.
vzhledem k tomu, že v roce 2019 byla CPC o 50% vyšší za každé čtvrtletí, neměla by dnes CPC dosáhnout stejných výšek, jako jsme stále v pandemii. Pokud máte peníze na inzerci svého podnikání, nyní je vhodný čas investovat do reklam Facebook!
jak distribuovat můj Facebook reklamy rozpočet?
podle Social Media Examiner, největšího světového marketingového zdroje sociálních médií, byste měli distribuovat své měsíční výdaje na reklamu pro reklamy Facebook ve třech kategoriích: budování publika, Propagace Nabídky a přesměrování.
- budování publika-20%
na budování cílového publika byste měli přidělit asi 20% svého rozpočtu na reklamu Facebook. Samozřejmě, pokud právě začínáte s reklamami, procento by mělo být vyšší.
reklamy v této kategorii by měly vzdělávat vaše potenciální zákazníky o vašich produktech nebo službách a povzbuzovat je, aby spolupracovali s vaší značkou. Toto publikum později využijete k vytváření potenciálních zákazníků a nakonec k prodeji svých produktů pomocí retargetingových kampaní. - nabídka propagace-60%
přidělte asi 60% svého celkového rozpočtu na reklamu na propagaci vašich produktů a generování konverzí. - Retargeting-20%
zbývajících 20% použijte pro retargeting lidí, kteří navštívili váš internetový obchod, díky předchozím reklamním kampaním. Jak plyne čas, můžete zvýšit své reklamní výdaje na přesměrování, ale ujistěte se, že máte neustálý proud nových lidí, kteří se zajímají o váš obchod. V opačném případě bude vaše cílové publikum příliš malé na to, aby přineslo významné výsledky.
kolik utratit za Facebook reklamy?
pokud nemáte velký marketingový rozpočet, můžete utratit za své Facebook reklamy jen 1 $denně. I když se tato částka může zdát příliš malá na to, aby měla dopad, ve skutečnosti se můžete dostat před mnoho lidí.
jak jsme viděli dříve, podle AdEspresso byla průměrná CPC (cena za kliknutí) v roce 2020 0, 39 USD. Takže, pokud byste strávit $ 1 denně po dobu jednoho měsíce inzerovat váš internetový obchod na Facebook, můžete získat kolem 76 návštěvy z vysoce motivovaných nakupujících! 76 návštěv je lepší než žádné návštěvy.
pokud jste připraveni investovat více do svého digitálního marketingu, snažte se utratit dostatek peněz, abyste pomohli systému doručování reklam společnosti Facebook rychleji dokončit fázi učení.
Facebook potřebuje asi 50 optimalizačních událostí k dokončení fáze učení, takže pokud optimalizujete pro CPC, váš týdenní rozpočet by měl být kolem 50 x $ 0.39 = $19.5. Mějte na paměti, že tento výpočet je založen na průměrné ceně Facebook za kliknutí, takže vaše vlastní výsledky se mohou lišit – možná budete muset utratit více.
nakonec byste si měli být vždy vědomi toho, jak efektivní jsou vaše reklamy, a podle toho upravit výdaje na reklamu. Chcete-li to provést, můžete vypočítat náklady na pořízení zákazníka (CAC). Jednoduše řečeno, váš CAC ukazuje, kolik vás stojí získání jednoho zákazníka.
například, pokud jste strávili $ 50 za měsíc na Facebook reklamy a oni vám 20 zákazníků, váš CAC je $ 50 děleno 20 = $2.5. Pokud vidíte, že jste stále ziskový v tomto tempu, můžete zvýšit svůj Facebook reklamní výdaje získat větší prodej.
jak vypočítáte cenu za reklamu na Facebook?
opravdu nemusíte vypočítat žádné metriky ručně, protože Facebook Ads Manager to dělá za vás. Pokud však chcete vědět, jak jsou výpočty prováděny, zde jsou hlavní metriky, které vám pomohou pochopit, jak se vypočítávají vaše reklamní náklady na Facebook.
náklady na výsledek
náklady na výsledek ukazují, jak efektivně jste dosáhli svých reklamních cílů. Použijte jej k porovnání výkonu mezi různými reklamními kampaněmi a škálování nejlepších reklam Facebook, abyste získali větší prodej.
Chcete-li vypočítat naše náklady na výsledek, vydělte celkovou částku vynaloženou během vybraného období počtem výsledků.
další dvě metriky, které by vás mohly zajímat, jsou CPM (cena za 1 000 zobrazení) a CPC (cena za kliknutí). Jsou to některé z nejpoužívanějších nabídek.
CPM
CPM ukazuje, kolik jste utratili za získání 1,000 zobrazení. Nejlépe se používá pro zvyšování povědomí o značce.
Chcete-li vypočítat CPM, vydělte částku vynaloženou na reklamní kampaň jejími dojmy a výsledek vynásobte 1 000.
pokud jste například utratili 60 $a získali 10 000 zobrazení, vaše CPM je 6$.Facebook CPM je výhodnější než Facebook.
podívejte se na náš článek o 9 způsobech, jak mohou majitelé obchodů Shopify snížit hodnotu CPM na Facebooku.
CPC
CPC ukazuje, kolik vás jedno kliknutí stojí. Nejlépe se používá, když chcete, aby lidé klikli na vaše reklamy a navštívili váš obchod.
Chcete-li vypočítat CPC, vydělte celkovou částku vynaloženou na vaši reklamu kliknutím na odkaz.
5 způsobů, jak snížit náklady na reklamu Facebook
nyní se pojďme dostat k dobrým věcem, o které se stará každý, kdo potřebuje spouštět reklamy Facebook. V níže uvedené části najdete pět tipů, jak snížit náklady na Facebook reklamy.
Vyberte správný cíl kampaně
když vytváříte novou reklamní kampaň, musíte nejprve vybrat svůj marketingový cíl. Tento krok je zásadní, takže neklikejte jen na to, co je v pořádku.
experiment biteable ukázal, že špatný cíl kampaně může zvýšit vaše reklamní náklady na Facebook až o 4,238% více!
Chcete-li používat své reklamní dolary moudře, pečlivě přemýšlejte o tom, čeho chcete dosáhnout. Chcete, aby vaše cílové publikum poznalo vaši značku, nebo chcete cílit na lidi, kteří jsou připraveni koupit? Každý cíl je platný, stačí jej vložit do marketingového trychtýře.
v klasickém digitálním marketingovém trychtýři jsou tři hlavní fáze: povědomí, zvážení a konverze. Facebook nabízí různé cíle kampaně pro každou z těchto fází.
- povědomí-když vaše cílové publikum o vás ještě neví.
Vaším úkolem je získat jejich počáteční zájem o vaši značku. Chcete, aby vaše reklamy vidělo co nejvíce lidí. Proto byste se měli zaměřit na povědomí o značce nebo na dosažení cílů.
pokud byste si vybrali instalaci aplikací a zaměřili se na lidi, kteří ještě nejsou obeznámeni s vaší značkou, nedosáhli byste dobrých výsledků, protože je prostě příliš brzy na to, aby tito lidé nainstalovali vaši aplikaci. Jen pár z nich by konvertovalo a vy byste plýtvali reklamními penězi.
- úvaha – když vaše cílové publikum ví, že existujete, a hodnotí vaše ceny a vlastnosti produktu proti vašim konkurentům.
v této fázi byste měli zvolit takové cíle, jako je provoz, aby vaše potenciální zákazníky přivedli na stránky produktů nebo zprávy, abyste se s nimi dostali do kontaktu a poskytli informace. Zde se dozvíte o nejlepších marketingových strategiích k prodeji přes Facebook Messenger.
- konverze-když vaše cílové publikum přemýšlí o nákupu od vás.
Toto je poslední fáze trychtýře, kde máte nejméně lidí, ale mají velký zájem o vaši značku. Chcete-li získat co nejvíce z vašeho rozpočtu na reklamu, zvolte konverze jako cíl kampaně.
zúžit své publikum
široké publikum bude generovat lepší metriky dosahu, ale vaše míra konverze bude také nižší. Nemá smysl snažit se dostat před lidi, kteří o vás nemají zájem, zejména když Facebook nabízí robustní možnosti cílení.
specifické publikum obvykle přináší lepší výsledky než široké, protože vaše reklamy jsou relevantnější pro dobře cílené publikum. V důsledku toho ztrácíte méně peněz na neefektivní reklamy.
- pokud je váš obchod stále nový, použijte k definování ideálních zákazníků základní publikum.
- pokud již dostáváte provoz a prodej, použijte vlastní publikum pro přesměrování lidí, kteří opustili své vozíky, nebo podpořte opakovaný nákup.
- konečně, využít Lookalike publika najít lidi podobné svým nejlepším zákazníkům.
monitorujte relevanci reklamy
Facebook jasně uvádí, že “ reklamy, které jsou relevantnější, stojí méně a zobrazují více výsledků.“
jak zjistit, zda jsou vaše reklamy relevantní? Zkontrolujte Diagnostiku Relevance Reklam.
diagnostika Relevance reklam vyhodnocuje kvalitu, míru zapojení a hodnocení konverzí vašich reklam a určuje, zda jsou relevantní pro vaše cílové publikum.
diagnostiku Relevance reklam můžete najít ve Správci reklam, v předvolbě sloupce výkonu nebo je přidat ručně, pokud používáte vlastní předvolby sloupců.
snižte frekvenci reklam
vaše frekvence reklam je odhadovaný počet, kolikrát každá osoba viděla vaši reklamu.
doporučuje se udržovat frekvenci reklam pod 3. Pokud je číslo vyšší, riskujete přetížení potenciálních zákazníků a problémy s únavou reklam.
jinými slovy, lidé se nudí z vašich reklam a přestanou na ně reagovat. Vaše reklamní náklady se zvýší, a vaše výsledky budou horší, také.
frekvenci reklam můžete zkontrolovat ve sloupci „frekvence“ v hlášení reklam.
Chcete-li snížit frekvenci reklam, otočte reklamy. Můžete buď neustále měnit vizuální reklamu nebo zasílání zpráv. Dokonce i přidání překryvu textu nebo mluvení o různých hodnotových návrzích může mít velký rozdíl. Potřebujete nějaké nápady? Podívejte se na náš seznam 30 + příkladů reklam Facebook, abyste se inspirovali.
Automatizujte správu reklam Facebook
a konečně, pokud máte pocit, že Facebook reklama je příliš mnoho na to, abyste ji zvládli, zejména pokud musíte spravovat jiné části svého podnikání, přemýšlejte o automatizaci reklam Facebook.
s aplikacemi, jako sixads, můžete spustit Facebook reklamy na autopilota.
jen o tom přemýšlejte. Můžete nastavit reklamy během několika minut, a nepotřebujete žádné znalosti o Facebook reklamy. Musíte jednoduše schválit personalizované vizuální reklamy, cílení na publikum a text.
to je ono! Můžete se starat o zbytek svého podnikání, zatímco naše pokročilé algoritmy pro vás provozují vysoce výkonné reklamy, minimalizace nákladů na reklamu Facebook.
můžete to udělat taky.
můžete to udělat taky.Facebook reklamy Facebook Facebook reklamy cena vs. Instagram reklamy cena
více studií naznačují, že Facebook reklamy jsou levnější než Instagram reklamy.
například Agorapulse provedl experiment, kde provedli dva rozdělené testy na Facebook a Instagram. Reklamy byly identické s výjimkou jejich umístění. Zjistili, že průměrná cena za kliknutí (CPC) pro Facebook reklamy byla o 42.86% nižší než reklamy Instagram. To však neznamená, že byste se měli soustředit pouze na reklamy Facebook, protože bývají levnější.
zatímco jsou reklamy Instagram často dražší, mají tendenci mít vyšší míru zapojení než reklamy Facebook, a to díky velmi vizuální povaze platformy. To platí zejména pro oděvní průmysl, jak ukázal tento příklad týmu DUNK Basketball. Jejich reklamní kampaně Instagram generují 12x potenciálních zákazníků a prodejů ve srovnání s reklamami na Facebook.
přesto byste měli vzít tato čísla se špetkou soli a vždy myslet na sebe. Nakonec nejde o výběr mezi Facebook a Instagram, ale o učení, jak obě platformy používat co nejefektivněji pro vaše podnikání.
s sixads můžete na autopilotu spouštět reklamy Facebook, Instagram a Google. Naše vítězné strategie najdou nejlepší cílení pro každý reklamní kanál. Postupem času uvidíte, která platforma vám přináší nejlepší výsledky a budete moci s důvěrou zvýšit výdaje na reklamu.
FAQ
kolik stojí Facebook reklama v roce 2022?
vaše reklamní náklady na Facebook budou hodně záviset na vašem odvětví, cíli kampaně a mnoha dalších faktorech. Nicméně, obvykle vaše Facebook reklamy vás může stát mezi $ 0.50 a $ 2.00 za proklik. Podle Wordstream je průměrná cena za kliknutí (CPC) v reklamách Facebook ve všech průmyslových odvětvích 1,72 USD.
kolik stojí Facebook reklama za den?
pokud jste vlastníkem malé firmy a nemůžete přidělit velký rozpočet na reklamy Facebook, ale přesto chcete začít zobrazovat reklamy, můžete utratit jen 1 $za den a ovlivnit vaše podnikání. Jak získáte více a více zákazníků, postupně zvyšujte své denní výdaje na reklamu, abyste zvýšili svůj prodej.
jaký je minimální rozpočet pro Facebook reklamy?
dokud přidělíte dostatek rozpočtu pro vaši optimalizační událost, můžete své Facebook reklamy spouštět s velmi malým rozpočtem. Například, pokud chcete, aby vám Facebook účtoval za zobrazení (CPM), můžete své reklamy spouštět za pouhých 1 $za den pro denní rozpočty. Pokud používáte strategii nabídky cost cap, pak by váš denní rozpočet měl být nejméně pětkrát vyšší než váš nákladový strop. Pokud tedy nastavíte strop nákladů ve výši 3$, váš denní rozpočet by měl být alespoň 15$.
co je to Facebook reklamní náklady strop?
Cost cap říká Facebook, jak chcete nabídnout v aukci reklam. Pokud nastavíte strop nákladů, dáte Facebook průměrné množství peněz, které chcete zůstat pod při nabízení. Pokud například optimalizujete nákupy, můžete si nastavit strop nákladů jako maximální cenu za prodej, která vám stále přinese zisk.