dette innlegget inneholder sannsynligvis tilknyttede lenker. Ved å bestille gjennom disse linkene kan jeg lage en liten provisjon (som jeg er veldig takknemlig for!) uten ekstra kostnad for deg.

Israel var et sted jeg ønsket å besøke en stund. Min mor gikk da hun var rundt min alder og hadde noen gode historier om flytende i Dødehavet og utforske Gamlebyen I Jerusalem. Men da jeg fortalte folk (annet enn min mor) at jeg ønsket Å reise Til Israel, ble jeg møtt med mye nøling. Mange spurte Meg om Israel var trygt å besøke fordi I den vestlige delen av verden, inkludert mitt hjemland Canada, Israel blir ofte oppfattet som farlig.

Klart, jeg gikk uansett, og jeg anbefaler at du gjør det også. Nå har jeg faktisk vært to ganger. Men før du begynner å planlegge turen Til Israel, har jeg noen tips og forslag basert på min egen erfaring. Fra meg til deg, her er 8 viktige ting jeg tror du bør vite før du reiser Til Israel.

Ja, Israel Er Trygt Å Besøke

Gullkuppel og blå vegger av Klippedomen På Tempelhøyden, Jerusalem

Golden dome Og blå vegger Av Dome Of The Rock På Tempelhøyden, Jerusalem

vel, så trygt som hvor som helst kan være i disse dager. Jo, de har noen hendelser, men fortell meg et land som ikke Gjør Det. I det hele tatt følte jeg meg trygg hele Tiden jeg var I Israel. Enten jeg vandret rundt Gamlebyen Jerusalem alene eller deltok i turen Til den delte Byen Hebron som har en historie med tragisk vold, følte jeg aldri en gang som om jeg var i fare.

jeg tror At En av hovedgrunnene til At Folk oppfatter Israel som farlig, er På Grunn Av den store militære styrken og det faktum at det er mange mennesker som går rundt med våpen. Jeg Er Kanadisk. Vi driver ikke med våpen. Så da jeg kom Til Israel og så politi og soldater i uniform komplett med store våpen hver gang jeg snudde meg, var det ganske unnerving. Spesielt når de fleste av disse soldatene så ut som barn(Alle Israelske borgere har obligatorisk militærtjeneste fra 18 år).

Noen av soldatene vil ikke betale deg noen oppmerksomhet, men andre vil innlede en samtale eller spørre deg hvor du er fra, spesielt hvis du er i en setting der det er åpenbart at du er turist. Jeg kan ikke si at jeg noen gang ble vant til å se så mange våpen, men jeg ble til slutt vant til den store militære og politiets tilstedeværelse.

Turer Og Dagsturer er En Fin Måte Å Se Landet

Klagemuren, Jerusalem

Mitt første besøk Til Israel var en pressetur med lokalt firma Kalt Abraham Tours, og ærlig talt gjorde de denne turen. Som er morsomt fordi jeg vanligvis ikke anser meg selv å være en tur type person. Jeg liker min frihet og evnen til å gjøre hva jeg vil på min egen tid. Men Israel har så mye historie og så mye å lære at uten turene ville jeg ikke ha kjent eller forstått noe. Siden jeg er stor på å høre historiene bak steder, dette var ganske viktig for meg.

det jeg elsket Om Abraham Tours er at du kan gjøre flere dagers turer eller enkeltdagsturer. Jeg gjorde alle enkeltdagsturer som betydde at jeg fortsatt hadde friheten til å tilbringe litt tid på kvelden for å utforske på egen hånd, men jeg fikk fortsatt å utforske høydepunktene I Israel med en kunnskapsrik guide. Noen av dagene var lange og travle, men jeg følte meg ganske bra å komme tilbake om natten etter å ha lært så mye.

Ein Står I en bekk I Gedi Nasjonalpark I Israel

En annen stor fordel om disse dagsturer er at de gjorde det enkelt Å komme Seg Rundt Israel. Israel har offentlig transport, men å komme til steder Som Masada er mye vanskeligere som bussholdeplassen er faktisk ganske langt unna selve området. De fleste andre reisende som jeg snakket med eller møtte enten stolt på dagsturer eller leid en bil for å komme seg rundt.

for de som er interessert, kan Du sjekke Ut Abraham tour og dagstur alternativer her.

Et Besøk Til Israel Bør Virkelig Inkludere Et Besøk Til Palestina

Elsk ikke vegger I Palestina

Make love not walls In Palestine

Du kan ikke besøke Israel uten å vite Om Israel / Palestina konflikten. Og etter min mening tror jeg ikke at du kan besøke den ene uten den andre (forutsatt at passet ditt vil tillate deg å gjøre det). Hver historie har to sider, og jeg tror du skylder deg selv, som reisende, å ta deg tid og lære litt av begge.

Dette er et annet område Hvor Jeg tror Abraham Tours gjorde en fantastisk jobb ved å tilby flere turer til De Palestinske Områdene. Min absolutte favoritt tur var dual narrative Hebron tour. Jeg likte også å besøke Betlehem (slik en kul by!) og andre Områder På Vestbredden. Fra å ha lunsj i vår lokale guides hjem til vandrende markeder som chatter med leverandører ,og ser flyktningleirene( Ja, Palestina har flere flyktningleirer), besøker Palestina og får disse historiene er både øyeåpning og fascinerende.

Israel Er Ikke Kjent For Sin Vennlige Lokalbefolkningen

Mahane Yehuda markedet I Jerusalem

Mahane Yehuda market I Jerusalem

Dette var vanskelig for meg å behandle fordi jeg bokstavelig talt vil smile og snakke med noen. Men Noen Israelere er veldig vanskelig å knekke. Min første gang, i 2018, var tøff. Det var ikke det at jeg følte meg uvelkommen, det var bare en følelse av at jeg ikke gjorde noe, og ingen kunne bli plaget med meg. Jeg ble skjøvet til side og ignorert i markeder til et punkt der jeg noen ganger igjen uten å bli servert. I sin tur fikk dette meg til å føle meg litt mer reservert og slått av og, i all rettferdighet, sannsynligvis ikke den mest tilnærmelige personen.

mitt andre besøk i 2020 var en annerledes opplevelse. Kanskje fordi jeg var mer komfortabel å ha vært før. Kanskje fordi jeg var med en venn som kjente landet ganske bra. Men jeg var definitivt mer autoritativ denne gangen som gjorde en stor forskjell i markedene. Siden jeg var mer komfortabel, jeg var også chattier med lokalbefolkningen som gjorde EN STOR forskjell.

Jeg vil fortsatt ikke si At Israelere er de vennligste menneskene jeg har møtt, de trenger definitivt litt overbevisende, Men Når De varmes Opp Til Deg, Kan Israelere være utrolig hyggelige.

Palestinerne, derimot, er utrolig vennlige og imøtekommende. Overalt hvor jeg gikk i Palestina ble jeg møtt med bølger og vennlige hellos. Det samme gjelder For I Gamlebyen I Jerusalem, Mange Palestinere har butikker der og mens ja, de absolutt ønsker din bedrift, de er veldig lett å bare ha en samtale med også.

Israel er IKKE Et Billig Reisemål

Markedet I Gamlebyen Jerusalem

kostnaden av Ting I Israel virkelig overrasket meg. Det er et dyrt land i alle aspekter; mat, overnatting, turer etc. Etter å ha besøkt Egypt i fjor, som jeg fant ganske billig Av Nordamerikanske standarder, antar jeg at jeg forventet at kostnadene ville være like. Jeg trodde feil. Jeg fant priser I Israel for å være svært lik det jeg ville betale her hjemme I Canada.

Mat var kanskje Der jeg opplevde det største klistremerkesjokket. Jeg gikk ofte til markedet og kjøpte vårt eget pitabrød, hummus (SÅ BRA) og grønnsaker for å lage måltider tilbake på vandrerhjemmet. Disse typer måltider endte opp med å koste meg om $10-12. Street food stifter som shawarma og falafel smørbrød koster omtrent det samme (eller mer avhengig av hvor du gikk). Pomegranate juice var en av mine favorittfunn I Israel, og selv det kostet et sted mellom $4-$6cad avhengig av hvor den ble solgt. Det er ingen tvil Om At Israelsk mat er deilig, men jeg måtte se hva jeg brukte på det.

PS: Snakker av mat, hvis Du planlegger Å besøke Israel, sørg for å sjekke ut mitt innlegg på de beste stedene å spise I Jerusalem.

brett Av Baklava I Tel Aviv

Overnatting var en annen faktor. Vi ble arrangert Av Abraham vandrerhjem i Både Tel Aviv Og Jerusalem, og jeg ble overrasket over hva et bredt spekter av aldre og typer reisende bodde på disse egenskapene. Normalt, når jeg tenker på vandrerhjem, tenker jeg på yngre backpackere. Men mens disse herberger absolutt imøtekomme til yngre reisende, møtte jeg og så en rekke par og familier med små barn (spesielt I Tel Aviv) også.

når det er sagt, de var veldig fine vandrerhjem i gode steder som føltes mer som budsjett hoteller i stedet for en typisk backpackere, så jeg kan se hvorfor de ville appellere til alle som prøver å spare litt penger. Klikk her for å sjekke Ut Abraham hostels.

Pakking Hensiktsmessig For Israel (Og Palestina) Kan Være Vanskelig

Stående På Tempelhøyden I Israel

Stående På Tempelhøyden i Israel

jeg hater å pakke. Til tross for at jeg har fått mye bedre på det og ofte reiser carry – on bare selv for måned lange turer, jeg tror fortsatt pakking suger. Pakking For Israel Og Palestina? Det sugde virkelig. Det er som om jeg trengte å pakke to forskjellige garderober; mer konservative klær, men også kule, trendy klær fordi Israel er begge.

for turer til De historiske delene Av Israel, vil du være mer dekket opp. Hvis Du planlegger Å besøke Palestina også, må du dekke opp. Dette betyr lange ermer, bukser eller skjørt forbi knærne, og ingen cleavage.

men deler Av Israel er også veldig trendy og fasjonable, spesielt Tel Aviv. Mens jeg ikke ønsket å løpe rundt med dype nakke og små skjørt (ikke at noen av dem er til og med min stil), ville jeg ha på seg litt bedre, mer stilige klær som ikke fokuserte på beskjedenhet. Spesielt siden jeg gikk ut om natten.

Å Finne den balansen tok en stund, men jeg tror jeg fikk det til slutt. Hvis du leter etter pakking tips sjekk ut min artikkel om hva du skal ha I Israel.

Å komme inn er Lett, Å Forlate Er Veldig Nervepirrende

fly ved solnedgang

Begge gangene jeg kom Til Israel, breezed jeg gjennom innvandring. Mitt første besøk, jeg tror ikke engang at offiseren så på meg da han skannet passet mitt og ga meg de nødvendige papirene for å komme inn i landet. Men det var en helt annen historie da jeg dro. Jeg ble grillet i en solid 10 minutter om hvor jeg hadde vært, hva jeg hadde gjort, og hva jeg hadde med meg. Kvinnen som spurte meg, vendte seg gjennom mitt (veldig fulle) pass og begynte å spørre om mine reiser tilbake i 2015 Til Malaysia og 2016 Til Bali. Jeg hadde ingenting å skjule, men det var ganske intens, og jeg hadde aldri blitt avhørt sånn før.

det var bare den første delen skjønt. Deretter måtte jeg gå gjennom sikkerhetskontrollen der hele vesken min ble pakket ut, skannet og grundig sjekket. Jeg måtte åpne min pakking kuber, mine poser med ledninger, hver lille lomme i ryggsekken min-alt sammen.

for mitt andre besøk reiste jeg med en innsjekket bagasje. Ingen overraskelse, da Jeg kom tilbake Til Canada, var det et notat om at det hadde blitt åpnet og søkt. Ingenting manglet, alt var bra. Men jeg har aldri hatt mine sjekket poser søkt før.

så, når Du forlater Israel, sørg for at du kommer til flyplassen tidlig (som hele 3 timer tidlig, men ikke tidligere enn det, eller de vil ikke slippe deg gjennom) og forvent å bli utspurt og få folk til å grave gjennom vesken din.

Et Besøk Til Israel (Og Palestina) vil være en Av De Mest Fascinerende Turene I Livet Ditt

Gjør Hummus Ikke Vegger street art I Betlehem

Gjør Hummus Ikke Vegger street art i Betlehem

jeg elsket Ikke Israel mitt første besøk (som endret seg da jeg gikk tilbake igjen) men jeg kan absolutt si at min tid I Israel (Og Palestina) var lett en av de mest fascinerende turene i livet mitt, og jeg er veldig takknemlig for å ha hatt den opplevelsen. Det er absolutt et sted som jeg anbefaler alle å besøke hvis de får muligheten. Fra historie til religion Til Konflikten, det er så mye å se og lære.

Denne delen av verden er virkelig et unikt reisemål og er definitivt verdt å utforske. Ja, Det er trygt å besøke Israel, og mens jeg er glad for å dele historiene om mine opplevelser her, tror jeg virkelig at dette er et reisemål som alle skal oppleve for seg selv.

Et Notat Om Reiseforsikring I Israel

vær så snill, ikke reise uten reiseforsikring! Jeg har måttet stole på min flere ganger. Mens kostnadene kan virke irriterende og bedre brukt andre steder, stol på meg når jeg sier at du vil bli lei meg hvis du ikke har det. For bare et par dollar om dagen, kan du spare deg en hel masse stress og penger. Jeg liker å anbefale SafetyWing for reise sykeforsikring som de er en av de rimeligste alternativene jeg har funnet, pluss, de er som jeg bruker, og jeg har hatt gode erfaringer med dem. Les mer om viktigheten av reiseforsikring her.

Planlegger du En tur Til Israel? Her er 8 ting å vite før du besøker Israel. # Israel

Planlegger du en tur Til Israel? Her er 8 ting å vite før du besøker Israel. # Israel