het plannen van uw Facebook ad budget kan een beetje ontmoedigend lijken wanneer u net begint met adverteren. Hoeveel geld moet u toewijzen aan uw eerste advertentie? Hoe om te weten of uw Facebook ads kosten ging over het dak? En hoe kunt u uw advertentie-uitgaven verminderen?
haal diep adem en ontspan.
In dit artikel leggen we u alles uit wat u moet weten:Hoe Facebook Facebook advertentiekosten te verlagen
u vindt ook recente statistieken over hoeveel het kost om te adverteren op Facebook – gebruik ze als benchmark voor het monitoren van uw advertentie-uitgaven.
laten we geld verdienen, zullen we?
Hoe werkt het bieden op Facebook?
adverteren op Facebook is als deelnemen aan een veiling. Je komt allemaal gekleed en klaar om uw ideale klant te krijgen, en zo doen vele andere merken in uw niche.
als Facebook U en uw concurrenten dezelfde advertentiemogelijkheden zou geven, zouden Facebook-gebruikers zich overweldigd voelen door alle advertenties in hun persoonlijke ruimte. Als gevolg, ze zouden beginnen met behulp van Facebook minder, en dat zou niet goed zijn.
daarom controleert Facebook het aantal advertenties dat de gebruikers te zien krijgen in de Facebook-familie van apps. Het platform biedt een beperkt aantal advertenties plaatsingen en maakt adverteerders concurreren voor advertentieruimte.
als u het hoogste bod uitbrengt, krijgt u de beste plek voor uw advertentie. Om concurrerend te blijven, zorg ervoor om te werken aan een goede biedstrategie.
Facebook biedt drie biedstrategieën:
- Spend-based: de focus ligt op het Besteden van uw hele budget en het krijgen van de meeste resultaten of waarde mogelijk.
- Doelgebaseerd: u stelt een kosten-of waarde in die u wilt bereiken.
- handmatig: u bepaalt hoeveel u wilt bieden op advertentieveilingen.
Lees hier meer over biedstrategieën.
u kunt het ook doen.
u kunt het ook doen.
Toon me hoe
hoeveel kostte het om te adverteren op Facebook in 2021?Uit een recente studie van Wordstream is gebleken dat de gemiddelde kostprijs per klik (CPC) in Facebook-advertenties in alle sectoren $1,72 bedraagt.
de advertentiekosten van Facebook kunnen echter sterk variëren, afhankelijk van de branche, uw plaatsing van advertenties, doelgroep en meerdere andere factoren.
gewoonlijk kunt u verwachten dat uw advertenties u tussen $0,50 en $2,00 per klik kosten.
als u in finance & insurance zit, kunnen de advertentiekosten van uw Facebook-account oplopen tot $ 3,77 per klik. Aan de andere kant, handelaren in de kleding niche zijn alleen betalen rond $0.45 per klik.
om u een beter inzicht te geven in hoe groot uw advertentie budget zou moeten zijn, zullen we in dit artikel de belangrijkste bevindingen van AdEspresso op Facebook advertentie kosten gemiddelden voor 2019 en 2020 behandelen. We geven ook tips om u te helpen uw Facebook-advertentie-uitgaven in evenwicht te brengen voor de beste resultaten.
maar houd er rekening mee dat deze statistieken niet noodzakelijk voorspellen hoeveel het u zal kosten om Facebook-advertenties uit te voeren. Plus, kunt u vinden dat verschillende bronnen rapporteren verschillende nummers. Kijk naar hen als een benchmark voor u om uw eigen advertentie doelen te stellen, maar Controleer altijd uw eigen analytics om te zien welke advertentie strategieën werken voor u het beste.
laten we eerst even snel kijken naar de belangrijkste factoren die de kosten van reclame op Facebook bepalen.
7 factoren die de advertentiekosten van Facebook beïnvloeden
voordat we in meer gedetailleerde Facebook-advertentiestatistieken komen, laten we eens kijken naar de belangrijkste factoren die de advertentiekosten van Facebook beïnvloeden.
industrie
uw bedrijfsniche heeft een aanzienlijke invloed op uw advertentiekosten. Bijvoorbeeld, Facebook advertenties met betrekking tot verzekeringen of financiën zal duurder zijn dan die het bevorderen van kleding.
biedstrategie
uw biedstrategie is een van de belangrijkste elementen die uw advertentiekosten bepalen. Je moet beslissen of je moet gaan voor de automatische bieden en opt-in voor de laagste kosten of controle van uw advertentie kosten handmatig in plaats daarvan.
Timing
dezelfde Facebook-advertentie kan meer of minder kosten tijdens verschillende uren van de dag. Ook, uw advertenties kost u veel meer tijdens seizoensgebonden evenementen wanneer iedereen vecht over de aandacht van het winkelend publiek.
Audience
de kosten van uw Facebook-advertentie zullen ook stijgen als u dezelfde demografische gegevens probeert te bereiken als veel andere adverteerders op hetzelfde moment.
Houd er rekening mee dat u niet alleen met de merken in uw niche zult concurreren. U zult ook concurreren met bedrijven die verschillende producten verkopen, maar richten op dezelfde mensen als u, bijvoorbeeld, gezonde eters.
plaatsing van advertenties
hoe concurrerender uw plaatsing van advertenties is, hoe meer uw advertenties u zullen kosten.
Ad objective
als u de verkeerde doelstelling voor uw advertentie kiest, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een lead generation objective wanneer u alleen maar uw merkbekendheid wilt vergroten, zullen uw advertenties u meer kosten.
relevantie score
als uw advertenties niet relevant zijn voor uw doelgroep, zullen hun kosten hoger zijn. Zorg ervoor dat u kwaliteitsadvertenties maakt die waarde toevoegen aan uw potentiële klanten en aan hun verwachtingen voldoen, en u zult minder uitgeven aan reclame.
Facebook Ads kosten: statistieken van echte campagnes in 2019 en 2020
Nu u weet wat de totale kosten van Facebook-advertenties beïnvloedt, laten we eens kijken naar de belangrijkste statistieken van AdEspresso voor 2019 en Q1-3 van 2020 om te zien hoeveel u kunt verwachten te betalen voor uw Facebook-advertenties in 2022.
Facebook kosten per klik (CPC) per maand – 2019
In 2019 steeg de gemiddelde CPC van $0,31 in 2018 naar $0,45 in 2019. Dit gebeurde omdat, zoals we aan het begin van het artikel bespraken, Facebook werkt als een veiling. Meer adverteerders concurreerden om advertentieruimte, wat leidde tot hogere CPC-tarieven.
Facebook kosten per klik (CPC) per maand – 2020
je zou denken dat de advertentiekosten in 2020 zouden blijven stijgen, maar volgens AdEspresso was dit niet het geval. De gemiddelde CPC daalde naar $0,39 in Maart. De reden achter deze verandering? Covid-19.
het begin van de pandemie veroorzaakte angst bij velen, en ondernemers verminderden hun advertentieuitgaven. Echter, degenen die nog steeds actief advertenties hadden een kans om in de voorkant van hun klanten goedkoper.
Facebook cost per click (CPC) per uur – 2020
u kunt de kosten van uw Facebook-advertentie verlagen door uw advertenties gedurende bepaalde uren van de dag uit te voeren. In 2020 werd het steeds goedkoper om tijdens de avonduren te adverteren. De reden hiervoor is de pandemie weer.
in 2020 was het de duurste om overdag tussen 9.00 en 17.00 uur reclame te maken. Velen van ons werkten vanuit huis en besteedden meer tijd aan social media om overdag het laatste nieuws te controleren, en adverteerders stonden te popelen om voor ons te verschijnen toen we online waren.
Facebook cost per click (CPC) per campagnedoelstelling – 2020
In 2020 daalde de CPC voor conversies gedurende de eerste drie kwartalen voortdurend, van 0,70 $in het eerste kwartaal tot 0,25 $in het derde kwartaal.
hoewel zij niet over de gegevens voor de volgende kwartalen beschikten, voorspelde AdEspresso dat de CPC opnieuw zou beginnen te stijgen naarmate bedrijven zich aan de nieuwe realiteit begonnen aan te passen.
echter, rekening houdend met het feit dat, in 2019, de CPC ongeveer 50% hoger was voor elk kwartaal, zou de CPC vandaag niet dezelfde hoogten hebben bereikt als we nog steeds in de pandemie zitten. Als u geld hebt om uw bedrijf te adverteren, is het nu een goed moment om te investeren in Facebook-advertenties!
Hoe kan ik mijn Facebook ads budget distribueren?
volgens Social Media Examiner, ‘ s werelds grootste social media marketing resource, moet u uw maandelijkse advertentie-uitgaven voor Facebook-advertenties te verdelen over drie categorieën: publieksopbouw, aanbieding promotie, en retargeting.
- Audience building-20%
u moet ongeveer 20% van uw Facebook advertentie budget toewijzen aan het opbouwen van uw doelgroep. Natuurlijk, als je net begint met uw advertenties, het percentage moet hoger zijn.
advertenties in deze categorie moeten uw potentiële klanten informeren over uw producten of diensten en hen aanmoedigen om zich met uw merk te verbinden. U zult later gebruik maken van deze doelgroep om uw leads op te bouwen en, uiteindelijk, verkopen van uw producten met retargeting campagnes. - aanbieding – 60%
besteed ongeveer 60% van uw totale advertentiebudget aan het promoten van uw producten en het genereren van conversies. - Retargeting-20%
gebruik de resterende 20% voor retargeting mensen die uw online winkel hebben bezocht, dankzij uw vorige advertentiecampagnes. Naarmate de tijd verstrijkt, kunt u uw advertentie besteden aan retargeting verhogen, maar zorg ervoor dat u een constante stroom van nieuwe mensen die geïnteresseerd zijn in uw winkel. Anders, uw retargeting publiek zal te klein zijn om significante resultaten te produceren.
hoeveel moet u uitgeven aan Facebook-advertenties?
Als u geen groot marketingbudget hebt, kunt u slechts $1 per dag uitgeven op uw Facebook-advertenties. Hoewel dit bedrag misschien te weinig lijkt om een impact te maken, kun je eigenlijk krijgen in de voorkant van veel mensen.
zoals we eerder zagen, was volgens AdEspresso de gemiddelde CPC (kosten per klik) in 2020 $0,39. Dus, als je zou besteden $1 per dag voor een maand om uw online winkel te adverteren op Facebook, je kon krijgen rond 76 bezoeken van zeer gemotiveerde shoppers! 76 bezoeken zijn beter dan geen bezoeken.
als u klaar bent om meer te investeren in uw digitale marketing, probeer dan genoeg geld uit te geven om Facebook ‘ s advertentiebezorgingssysteem te helpen de leerfase sneller af te ronden.
Facebook heeft ongeveer 50 optimalisatiegebeurtenissen nodig om de leerfase te voltooien, dus als u optimaliseert voor CPC, moet uw weekbudget ongeveer 50 x $0,39 = $19,5 bedragen. Houd er rekening mee dat deze berekening is gebaseerd op een gemiddelde Facebook kosten per klik, zodat uw eigen resultaten kunnen variëren – u kan nodig zijn om meer uit te geven.
uiteindelijk moet u altijd weten hoe effectief uw advertenties zijn en uw advertentie-uitgaven dienovereenkomstig aanpassen. Om dit te doen, kunt u berekenen uw customer Acquisition Cost (CAC). Simpel gezegd, uw CAC laat zien hoeveel het kost u om een klant te krijgen.
bijvoorbeeld, als u $50 per maand op Facebook ads hebt uitgegeven en ze u 20 klanten hebben gegeven, is uw CAC $50 gedeeld door 20 = $2,5. Als je ziet dat je nog steeds winstgevend in dit tempo, kunt u uw Facebook advertentie-uitgaven te verhogen om meer omzet te krijgen.
hoe berekent u de kosten per advertentie op Facebook?
u hoeft geen statistieken handmatig te berekenen, omdat Facebook Ads Manager dit voor u doet. Echter, als u wilt weten hoe de berekeningen worden gemaakt, hier zijn de belangrijkste statistieken om u te helpen begrijpen hoe uw Facebook reclame kosten worden berekend.
kosten per resultaat
kosten per resultaat geven aan hoe kostenefficiënt u uw advertentie-doelen hebt bereikt. Gebruik het om de prestaties van verschillende advertentiecampagnes te vergelijken en schaal de beste Facebook-advertenties om meer omzet te krijgen.
om de kosten per resultaat te berekenen, deelt u het totale bedrag dat tijdens de geselecteerde periode is besteed door het aantal resultaten.
de andere twee statistieken die u wellicht interessant vindt zijn CPM (kosten per 1000 impressies) en CPC (kosten per klik). Zij zijn enkele van de meest gebruikte biedopties.
CPM
CPM geeft aan hoeveel u hebt uitgegeven om 1.000 impressies te krijgen. Het is het beste gebruikt voor het verhogen van de naamsbekendheid.
om uw CPM te berekenen, deelt u het bedrag dat aan uw advertentiecampagne wordt besteed door de indrukken en vermenigvuldigt u het resultaat met 1.000.
bijvoorbeeld, als je $60 hebt uitgegeven en 10.000 impressies hebt gekregen, is je CPM $6.Shopify winkeleigenaren kunnen Facebook CPM verminderen om meer winstgevend te zijn.
Bekijk ons artikel op 9 manieren waarop Shopify winkeleigenaren Facebook CPM kunnen verminderen om meer winstgevend te zijn.
CPC
CPC geeft aan hoeveel één klik u kost. Het is het beste gebruikt wanneer u wilt dat mensen om te klikken op uw advertenties en bezoek uw winkel.
om uw CPC te berekenen, deelt u het totale bedrag dat aan uw advertentie wordt besteed door linkclicks.
5 manieren om de kosten van uw Facebook-advertentie te verlagen
nu gaan we naar de goede dingen waar iedereen die Facebook-advertenties moet draaien om geeft. In de sectie hieronder, vindt u vijf tips over hoe u de kosten van Facebook advertenties te verminderen.
kies de juiste campagnedoelstelling
wanneer u een nieuwe advertentiecampagne aanmaakt, moet u eerst uw marketingdoelstelling kiezen. Deze stap is cruciaal, dus klik niet alleen op wat voelt ok.
een experiment van biteable heeft aangetoond dat een verkeerde campagnedoelstelling uw advertentiekosten op Facebook kan verhogen tot 4,238% meer!
om uw advertentiedollars verstandig te gebruiken, moet u goed nadenken over wat u wilt bereiken. Wil je dat je doelgroep je merk leert kennen, of wil je je richten op die mensen die klaar zijn om te kopen? Elk doel is geldig, je hoeft alleen maar om het te passen in uw marketing funnel.
er zijn drie hoofdfasen in een klassieke digitale marketingtrechter: bewustzijn, overweging en conversie. Facebook biedt verschillende campagnedoelstellingen voor elk van deze fasen.
- Awareness-wanneer uw doelgroep nog niet over u weet.
uw taak is om hun eerste interesse in uw merk te krijgen. U wilt dat uw advertenties worden gezien door zoveel mogelijk mensen. Daarom moet je streven naar merkbekendheid of doelstellingen te bereiken.
als u kiest voor App-installaties en mensen target die nog niet bekend zijn met uw merk, zou u geen goede resultaten krijgen, omdat het gewoon te vroeg is voor deze mensen om uw app te installeren. Slechts een paar van hen zouden zich bekeren en je zou je advertentiegeld verspillen.
- overweging-wanneer uw doelgroep weet dat u bestaat en uw prijzen en producteigenschappen evalueert ten opzichte van uw concurrenten.
in dit stadium moet u doelen als verkeer kiezen om uw potentiële klanten naar uw productpagina ‘ s of berichten te leiden om met hen in contact te komen en informatie te verstrekken. Meer informatie over de top marketing strategieën te verkopen via Facebook Messenger hier.
- conversie – wanneer uw doelgroep overweegt bij u te kopen.
dit is de laatste fase van de trechter waar u de minste mensen hebt, maar ze zijn zeer geïnteresseerd in uw merk. Om het maximale uit uw advertentiebudget te halen, kiest u Conversies als uw campagnedoelstelling.
Beperk uw publiek
breed publiek zal betere reach metrics genereren, maar uw conversieratio ‘ s zullen ook lager zijn. Het heeft geen zin om te proberen om in de voorkant van mensen die niet geïnteresseerd zijn in u, vooral wanneer Facebook biedt robuuste targeting mogelijkheden.
specifieke doelgroepen leveren doorgaans betere resultaten op dan brede doelgroepen, omdat uw advertenties relevanter zijn voor een doelgericht publiek. Hierdoor verspil je minder geld aan ineffectieve advertenties.
- als uw winkel nog nieuw is, gebruikt u Core Audiences om uw ideale klanten te definiëren.
- als u al traffic en sales krijgt, gebruik dan Custom Audiences om mensen die hun karren hebben verlaten opnieuw te targetenof moedig een herhaalde aankoop aan.
- ten slotte, maak gebruik van Lookalike publiek om mensen te vinden die lijken op uw beste klanten.
Monitor uw advertentierelevantie
Facebook stelt duidelijk dat ” advertenties die relevanter zijn minder kosten en meer resultaten zien.”
hoe Weet ik of uw advertenties relevant zijn? Controleer De Diagnostiek Van De Relevantie Van De Advertentie.
Ad Relevance Diagnostics evalueert de kwaliteit, de mate van betrokkenheid en de conversie van uw advertenties om te bepalen of ze relevant zijn voor uw doelgroep.
u kunt diagnostiek voor de relevantie van advertenties vinden in uw Ads-beheer, in de preset prestatiekolom, of deze handmatig toevoegen als u aangepaste kolomvoorkeuzen gebruikt.
Verlaag uw advertentiefrequentie
uw advertentiefrequentie is het Geschatte aantal keren dat elke persoon uw advertentie heeft gezien.
het wordt aanbevolen om uw advertentiefrequentie onder de 3 te houden. Als het aantal is hoger, je riskeert overbelasting van uw potentiële klanten en loopt in AD vermoeidheid problemen.
met andere woorden, mensen zullen zich vervelen met uw advertenties en zullen er niet meer op reageren. Uw advertentie kosten zal toenemen, en uw resultaten zullen slechter zijn, ook.
u kunt uw advertentiefrequentie controleren onder de kolom” frequentie ” in advertenties rapportage.
roteer uw advertentiecreatieven om de advertentiefrequentie te verlagen. U kunt uw advertentie visual of messaging blijven wijzigen. Zelfs het toevoegen van een tekst overlay of praten over verschillende waarde proposities kan een groot verschil maken. Heb je ideeën nodig? Bekijk onze lijst met 30 + Facebook ad voorbeelden om inspiratie op te doen.
Automatiseer uw Facebook-Advertentiebeheer
Als u tot slot vindt dat Facebook-advertenties iets te veel zijn om te verwerken, vooral als u andere onderdelen van uw bedrijf moet beheren, denk dan aan Facebook-advertentieautomatisering.
met apps zoals sixads kunt u uw Facebook-advertenties op de automatische piloot uitvoeren.
denk er eens over na. U kunt het opzetten van uw advertenties in slechts een paar minuten, en je hoeft geen kennis over Facebook reclame nodig. Je hoeft alleen maar om gepersonaliseerde advertentie visuals goed te keuren, doelgroep targeting, en tekst.
dat is het! U kunt blijven zorgen voor de rest van uw bedrijf, terwijl onze geavanceerde algoritmen draaien hoog presterende advertenties voor u, het minimaliseren van uw Facebook advertentie kosten.
u kunt het ook doen.
u kunt het ook doen.
Toon mij hoe
Facebook ads-prijs versus Instagram advertenties prijs
Meerdere studies suggereren dat Facebook advertenties zijn goedkoper dan Instagram advertenties. Facebook en Instagram bijvoorbeeld, Agorapulse voerde een experiment uit waarbij ze twee gesplitste tests uitvoerden. De advertenties waren identiek, behalve voor hun plaatsing. Ze vonden dat Facebook ads 42,86% minder kosten per klik (CPC) dan Instagram ads. Echter, dit betekent niet dat je alleen moet richten op Facebook advertenties, omdat ze de neiging om goedkoper te zijn.Hoewel Instagram ads vaak duurder is, hebben ze een hoger engagement dan Facebook ads, dankzij het visuele karakter van het platform. Dit geldt vooral voor de kledingindustrie, zoals dit voorbeeld van het team van DUNK Basketball heeft aangetoond. Hun Instagram advertentiecampagnes genereren 12x leads en sales in vergelijking met de advertenties op Facebook.
toch moet u deze getallen met een snufje zout innemen en altijd zelf nadenken. Facebook en Instagram zijn niet de belangrijkste manieren om te kiezen tussen Facebook en Instagram, maar om beide platforms op de meest effectieve manier te gebruiken voor uw bedrijf. Instagram, en Google ads op de automatische piloot.
met sixads kunt u Facebook, Instagram en Google ads draaien. Onze winnende strategieën vinden de beste targeting voor elk advertentiekanaal. Met de tijd, zult u zien welk platform brengt u de beste resultaten en zal zitten kundig voor het verhogen van uw advertentie-uitgaven met vertrouwen.
FAQ
hoeveel kost Facebook-reclame in 2022?
uw advertentiekosten op Facebook zijn sterk afhankelijk van uw branche, campagnedoelstelling en vele andere factoren. Echter, meestal uw Facebook-advertenties kunt u kosten tussen $ 0,50 en $2,00 per klik. Volgens Wordstream, de gemiddelde kosten per klik (CPC) in Facebook advertenties in alle sectoren is $1,72.
hoeveel kost een Facebook-advertentie per dag?
als u een kleine ondernemer bent en geen groot budget kunt toewijzen aan Facebook-advertenties, maar toch advertenties wilt starten, kunt u slechts $1 per dag uitgeven en een impact hebben op uw bedrijf. Naarmate je meer en meer klanten, geleidelijk verhogen van uw dagelijkse advertentie-uitgaven aan de schaal van uw verkoop.
Wat is het minimumbudget voor Facebook-advertenties?
zolang u voldoende budget toewijst voor uw optimalisatie-evenement, kunt u uw Facebook-advertenties uitvoeren met een zeer klein budget. Bijvoorbeeld, als u wilt dat Facebook om u in rekening te brengen voor vertoningen (CPM), kunt u uw advertenties met slechts $1 per dag voor dagelijkse budgetten. Als u gebruik maakt van de cost cap bod strategie, dan is uw dagelijkse budget moet ten minste vijf keer het bedrag van uw cost cap. Dus, als u een kost cap van $3, uw dagelijkse budget moet ten minste $15.
Wat is Facebook advertising cost cap?
Cost cap vertelt Facebook hoe u wilt bieden in de veiling. Als u een cost cap, je geeft Facebook een gemiddelde hoeveelheid geld die u wilt onder te blijven tijdens het bieden. Bijvoorbeeld, als je het optimaliseren voor aankopen, kunt u ervoor kiezen om uw cost cap instellen als de maximale kosten per verkoop die nog steeds brengt u winst.