planificarea bugetului dvs. publicitar Facebook poate părea puțin descurajantă atunci când începeți doar cu publicitatea. Câți bani ar trebui să alocați pentru primul dvs. anunț? Cum să știți dacă costul anunțurilor dvs. pe Facebook a depășit acoperișul? Și cum să vă reduceți cheltuielile publicitare?
respirați adânc și relaxați-vă.
în acest articol, vă vom explica tot ce trebuie să știți despre:Facebook facebook ad licitare
veți găsi, de asemenea, statistici recente cu privire la cât costă publicitatea pe Facebook – folosiți-le ca punct de referință pentru monitorizarea cheltuielilor publicitare.
hai să facem bani, bine?
cum funcționează licitarea pe Facebook?
publicitatea pe Facebook este ca și cum ai participa la o licitație. Ai venit îmbrăcat și gata pentru a obține clientul ideal, și așa face multe alte branduri în nișă.
dacă Facebook ți-ar oferi ție și concurenților tăi aceleași oportunități de publicitate, utilizatorii Facebook s-ar simți copleșiți de toate anunțurile din spațiul lor personal. Ca urmare, ar începe să folosească Facebook mai puțin și asta nu ar fi bine.
de aceea, Facebook controlează numărul de anunțuri pe care utilizatorii săi le pot vedea în familia de aplicații Facebook. Platforma oferă un număr limitat de destinații de plasare a anunțurilor și îi face pe agenții de publicitate să concureze pentru spațiul publicitar.
dacă licitați cel mai mult, veți obține cel mai bun loc pentru anunțul dvs. Pentru a rămâne competitiv, asigurați-vă că lucrați la o strategie bună de licitare.
Facebook Oferă trei strategii de licitare:
- bazat pe cheltuieli: accentul este pus pe cheltuirea întregului buget și obținerea celor mai multe rezultate sau valori posibile.
- bazat pe obiective: setați un cost sau o valoare pe care doriți să o atingeți.
- Manual: puteți controla cât de mult doriți să licitați în cadrul licitațiilor publicitare.
citiți mai multe despre strategiile de licitare aici.
o poți face și tu.
o poți face și tu.
arată-mi cum
cât a costat să faci publicitate pe Facebook în 2021?
un studiu recent realizat de Wordstream a constatat că costul mediu pe clic (CPC) în anunțurile Facebook în toate industriile este de 1,72 USD.
cu toate acestea, costurile de publicitate pe Facebook pot varia foarte mult în funcție de industrie, de plasarea anunțurilor, de publicul țintă și de alți factori.
de obicei, vă puteți aștepta ca anunțurile dvs. să vă coste între 0,50 și 2,00 USD pe clic.
dacă sunteți în finanțe & asigurare, costurile de publicitate pe Facebook pot crește până la 3,77 USD pe clic. Pe de altă parte, comercianții din nișa de îmbrăcăminte plătesc doar în jur de 0,45 USD pe clic.
pentru a vă oferi o mai bună înțelegere a cât de mare ar trebui să fie bugetul dvs. publicitar, în acest articol, vom acoperi principalele constatări ale AdEspresso privind mediile costurilor publicitare Facebook pentru 2019 și 2020. De asemenea, vă vom oferi sfaturi pentru a vă ajuta să echilibrați cheltuielile publicitare Facebook pentru cele mai bune rezultate.
dar rețineți că aceste statistici nu prezic neapărat cât vă va costa să difuzați anunțuri Facebook. În plus, puteți găsi că diferite surse raportează numere diferite. Priviți-le ca un punct de referință pentru a vă stabili propriile obiective publicitare, dar monitorizați întotdeauna propriile analize pentru a vedea ce strategii publicitare funcționează cel mai bine pentru dvs.
în primul rând, să aruncăm o privire rapidă asupra principalilor factori care determină costul publicității pe Facebook.
7 factori care afectează costurile de publicitate Facebook
înainte de a intra în statistici mai granulare de publicitate Facebook, să ne uităm la principalii factori care afectează costurile de publicitate Facebook.
Industrie
nișa dvs. de afaceri influențează semnificativ costurile dvs. publicitare. De exemplu, anunțurile Facebook legate de asigurări sau finanțe vor fi mai scumpe decât cele care promovează hainele.
strategia de licitare
strategia de licitare este unul dintre elementele cheie care determină costurile anunțului. Trebuie să decideți dacă ar trebui să alegeți licitarea automată și să vă înscrieți pentru cel mai mic cost sau să controlați manual costurile anunțului.
Timing
același anunț Facebook poate costa mai mult sau mai puțin în diferite ore ale zilei. De asemenea, anunțurile dvs. vă vor costa mult mai mult în timpul evenimentelor sezoniere, când toată lumea se luptă pentru atenția cumpărătorilor.
public
costurile anunțului dvs. pe Facebook vor crește, de asemenea, dacă încercați să ajungeți la aceleași date demografice ca mulți alți agenți de publicitate în același timp.
rețineți că nu veți concura doar cu mărcile din nișa dvs. De asemenea, veți concura cu companii care vând produse diferite, dar vizează aceiași oameni ca dvs., de exemplu, mâncători sănătoși.
plasarea anunțurilor
cu cât plasarea anunțurilor este mai competitivă, cu atât anunțurile dvs. vă vor costa mai mult.
obiectiv publicitar
dacă alegeți obiectivul greșit pentru anunțul dvs., de exemplu, folosind un obiectiv de generare de clienți potențiali atunci când tot ceea ce doriți este să creșteți gradul de cunoaștere a mărcii, anunțurile dvs. vă vor costa mai mult.
scor de relevanță
dacă anunțurile dvs. nu sunt relevante pentru publicul țintă, costurile acestora vor fi mai mari. Asigurați-vă că creați anunțuri de calitate care aduc valoare potențialilor dvs. clienți și sunt la înălțimea așteptărilor acestora și veți cheltui mai puțin pentru publicitate.
costul anunțurilor Facebook: statistici din campaniile reale din 2019 și 2020
acum, că știți ce afectează costurile de publicitate Facebook în general, să aruncăm o privire la statisticile cheie ale AdEspresso pentru 2019 și Q1-3 din 2020 pentru a vedea cât de mult vă puteți aștepta să plătiți pentru anunțurile dvs. Facebook în 2022.
costul pe clic pe Facebook (CPC) pe lună – 2019
în 2019, CPC-ul mediu a crescut de la 0,31 USD în 2018 la 0,45 USD în 2019. Acest lucru s-a întâmplat deoarece, așa cum am discutat la începutul articolului, Facebook funcționează ca o licitație. Mai mulți agenți de publicitate concurau pentru spațiu publicitar, ceea ce a dus la rate CPC mai mari.
Facebook cost per click (CPC) pe lună – 2020
ați crede că costurile publicitare vor continua să crească în 2020, cu toate acestea, potrivit AdEspresso, nu a fost cazul. Valoarea medie a CPC a scăzut la 0,39 USD în martie. Motivul din spatele acestei schimbări? Covid-19.
începutul pandemiei a provocat frică printre mulți, iar proprietarii de afaceri și-au redus cheltuielile publicitare. Cu toate acestea, cei care încă difuzau anunțuri au avut șansa de a ajunge în fața clienților lor mai ieftin.
costul pe clic pe Facebook (CPC) până la ora zilei – 2020
puteți reduce costurile anunțurilor Facebook difuzând anunțurile în anumite ore ale zilei. În 2020, a devenit din ce în ce mai ieftin să faci publicitate în timpul orelor de seară. Motivul din spatele acestui lucru este din nou pandemia.
în 2020, a fost cea mai scumpă reclamă în timpul zilei între orele 9 AM și 5 PM. Mulți dintre noi lucram de acasă și petreceam mai mult timp pe rețelele de socializare verificând cele mai recente știri în timpul zilei, iar agenții de publicitate erau dornici să ajungă în fața noastră când eram online.
Facebook cost per click (CPC) în funcție de obiectivul campaniei – 2020
în 2020, CPC pentru conversii a scăzut constant în primele trei trimestre, de la 0,70 USD în T1 la 0,25 în T3.
deși nu aveau datele pentru trimestrele următoare, AdEspresso a proiectat că CPC va începe să crească din nou pe măsură ce întreprinderile au început să se adapteze la noua realitate.
cu toate acestea, având în vedere că, în 2019, CPC a fost cu aproximativ 50% mai mare pentru fiecare trimestru, CPC astăzi nu ar fi trebuit să atingă aceleași înălțimi ca și noi suntem încă în pandemie. Dacă aveți bani pentru a vă face publicitate afacerii dvs., acum este un moment bun pentru a investi în Facebook ads!
cum pot distribui bugetul meu pentru Facebook ads?
potrivit Social Media Examiner, cea mai mare resursă de marketing social media din lume, ar trebui să distribuiți cheltuielile lunare pentru anunțurile Facebook în trei categorii: consolidarea publicului, promovarea ofertelor și retargetarea.
- construirea audienței-20%
ar trebui să alocați aproximativ 20% din bugetul dvs. publicitar Facebook pentru a vă construi publicul țintă. Desigur, dacă abia începeți cu anunțurile dvs., procentul ar trebui să fie mai mare.
anunțurile din această categorie ar trebui să vă educe clienții potențiali cu privire la produsele sau serviciile dvs. și să îi încurajeze să interacționeze cu marca dvs. Ulterior, veți utiliza acest public pentru a vă construi clienții potențiali și, în cele din urmă, pentru a vă vinde produsele cu campanii de retargeting. - promovarea ofertei – 60%
alocați aproximativ 60% din bugetul total de anunțuri pentru a vă promova produsele și a genera conversii. - Retargeting – 20%
utilizați restul de 20% pentru retargeting persoanele care v-au vizitat magazinul online, datorită campaniilor publicitare anterioare. Pe măsură ce timpul trece, puteți crește cheltuielile publicitare pentru retargeting, dar asigurați-vă că aveți un flux constant de persoane noi interesate de magazinul dvs. În caz contrar, publicul dvs. de retargeting va fi prea mic pentru a produce rezultate semnificative.
cât să cheltuiți pe Facebook ads?
dacă nu aveți un buget mare de marketing, puteți cheltui doar 1 USD pe zi pe anunțurile dvs. Facebook. Deși această sumă poate părea prea mică pentru a avea un impact, de fapt puteți ajunge în fața multor oameni.
după cum am văzut anterior, potrivit AdEspresso, CPC-ul mediu (cost pe clic) în 2020 a fost de 0,39 USD. Deci, dacă ați cheltui 1 USD zilnic timp de o lună pentru a vă face publicitate magazinului online pe Facebook, ați putea obține în jur de 76 de vizite de la cumpărători extrem de motivați! 76 de vizite sunt mai bune decât nicio vizită.
dacă sunteți gata să investiți mai mult în marketingul dvs. digital, încercați să cheltuiți suficienți bani pentru a ajuta sistemul de livrare a anunțurilor Facebook să finalizeze mai repede faza de învățare.
Facebook are nevoie de aproximativ 50 de evenimente de optimizare pentru a finaliza faza de învățare, Deci dacă optimizați pentru CPC, bugetul săptămânal ar trebui să fie în jur de 50 x 0,39 USD = 19,5 USD. Rețineți că acest calcul se bazează pe un cost mediu pe Facebook pe clic, astfel încât propriile rezultate pot varia – poate fi necesar să cheltuiți mai mult.
în cele din urmă, ar trebui să fiți întotdeauna conștienți de eficiența anunțurilor dvs. și să ajustați cheltuielile publicitare în consecință. Pentru a face acest lucru, puteți calcula costul de achiziție a clienților (CAC). Pur și simplu vorbind, CAC-ul dvs. arată cât vă costă să obțineți un client.
de exemplu, dacă ați cheltuit 50 USD pe lună pe Facebook ads și v-au obținut 20 de clienți, CAC-ul dvs. este de 50 USD împărțit la 20 = 2,5 USD. Dacă vedeți că sunteți încă profitabil în acest ritm, puteți crește cheltuielile publicitare pe Facebook pentru a obține mai multe vânzări.
cum calculezi costul pe anunț pe Facebook?
nu trebuie să calculați manual nicio valoare, deoarece Facebook Ads Manager o face pentru dvs. Cu toate acestea, dacă doriți să știți cum se fac calculele, iată principalele valori care vă ajută să înțelegeți cum sunt calculate costurile dvs. de publicitate pe Facebook.
Cost pe rezultat
Cost pe rezultat arată cât de rentabil ați atins obiectivele publicitare. Utilizați-l pentru a compara performanța între diferite campanii publicitare și pentru a scala cele mai bune anunțuri Facebook pentru a obține mai multe vânzări.
pentru a calcula costul pe rezultat, împărțiți suma totală cheltuită în perioada selectată la numărul de rezultate.
celelalte două valori care v-ar putea interesa sunt CPM (cost pe 1.000 de afișări) și CPC (cost pe clic). Acestea sunt unele dintre cele mai utilizate opțiuni de licitare.
CPM
CPM arată cât ați cheltuit pentru a obține 1.000 de afișări. Este cel mai bine utilizat pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii.
pentru a calcula suma CPM, împărțiți suma cheltuită pentru campania publicitară la afișările acesteia și înmulțiți rezultatul cu 1.000.
de exemplu, dacă ați cheltuit 60 USD și ați obținut 10.000 de afișări, CPM-ul dvs. este de 6 USD.Facebook CPM
verificați articolul nostru despre 9 moduri în care proprietarii magazinelor Shopify pot reduce CPM-ul Facebook pentru a fi mai profitabil.
CPC
CPC arată cât de mult vă costă un singur clic. Este cel mai bine utilizat atunci când doriți ca utilizatorii să dea clic pe anunțurile dvs. și să vă viziteze magazinul.
pentru a calcula suma CPC, împărțiți suma totală cheltuită pentru anunț în funcție de clicurile pe link.
5 moduri de a reduce costurile anunțului Facebook
acum, să trecem la lucrurile bune de care îi pasă oricui are nevoie să ruleze reclame Facebook. În secțiunea de mai jos, veți găsi cinci sfaturi despre cum să reduceți costul anunțurilor Facebook.
alegeți obiectivul corect al campaniei
când creați o nouă campanie publicitară, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă alegeți obiectivul de marketing. Acest pas este crucial, deci nu faceți clic doar pe ceea ce se simte ok.
un experiment realizat de biteable a arătat că un obiectiv greșit al campaniei poate crește costurile de publicitate pe Facebook cu până la 4,238% mai mult!
pentru a vă folosi cu înțelepciune dolarii publicitari, gândiți-vă cu atenție la ceea ce doriți să obțineți. Doriți ca publicul dvs. țintă să vă cunoască marca sau doriți să vizați acei oameni care sunt gata să cumpere? Fiecare obiectiv este valabil, trebuie doar să îl încadrați în pâlnia dvs. de marketing.
există trei etape principale într-o pâlnie clasică de marketing digital: conștientizare, considerație și conversie. Facebook oferă diferite obiective ale campaniei pentru fiecare dintre aceste etape.
- conștientizare – când publicul țintă nu știe încă despre tine.
sarcina dvs. este să obțineți interesul inițial pentru marca dvs. Doriți ca anunțurile dvs. să fie văzute de cât mai mulți oameni posibil. De aceea, ar trebui să vizați conștientizarea mărcii sau să atingeți obiective.
dacă alegeți instalările de aplicații și vizați persoanele care nu sunt încă familiarizate cu marca dvs., nu veți obține rezultate bune, deoarece este pur și simplu prea devreme pentru ca acești oameni să vă instaleze aplicația. Doar câteva dintre ele s-ar converti și ai pierde banii de anunțuri.
- considerație – atunci când publicul dvs. țintă știe că existați și vă evaluează prețurile și caracteristicile produsului în raport cu concurenții dvs.
în această etapă, ar trebui să alegeți obiective precum traficul pentru a vă conduce clienții potențiali către paginile sau mesajele produsului dvs. pentru a intra în contact cu aceștia și a furniza informații. Aflați despre strategiile de marketing de top de vândut prin Facebook Messenger aici.
- conversie – când publicul țintă se gândește să cumpere de la dvs.
aceasta este ultima etapă a pâlniei în care aveți cei mai puțini oameni, dar aceștia sunt foarte interesați de marca dvs. Pentru a profita la maximum de bugetul publicitar, alegeți conversiile ca obiectiv al campaniei.
restrângeți audiența
publicul larg va genera valori de acoperire mai bune, dar și ratele de conversie vor fi mai mici. Nu are sens să încerci să ajungi în fața oamenilor care nu sunt interesați de tine, mai ales atunci când Facebook oferă posibilități robuste de direcționare.
audiențele specifice aduc de obicei rezultate mai bune decât cele generale, deoarece anunțurile dvs. sunt mai relevante pentru un public bine vizat. Drept urmare, pierdeți mai puțini bani pe reclame ineficiente.
- dacă magazinul dvs. este încă nou, utilizați segmente de public de bază pentru a vă defini clienții ideali.
- dacă primiți deja trafic și vânzări, utilizați audiențe personalizate pentru a redirecționa persoanele care și-au abandonat căruțele sau pentru a încuraja o achiziție repetată.
- în cele din urmă, folosiți audiențe asemănătoare pentru a găsi persoane similare cu cei mai buni clienți ai dvs.
monitorizați relevanța anunțului
Facebook afirmă clar că „anunțurile care sunt mai relevante costă mai puțin și văd mai multe rezultate.”
cum să știți dacă anunțurile dvs. sunt relevante? Verificați Diagnosticul Relevanței Anunțurilor.
diagnosticarea relevanței anunțurilor evaluează calitatea anunțurilor, rata de implicare și clasarea conversiilor pentru a determina dacă acestea sunt relevante pentru publicul țintă.
puteți găsi diagnosticarea relevanței anunțurilor în Managerul de anunțuri, în presetarea coloanei de performanță sau le puteți adăuga manual dacă utilizați presetări de coloane personalizate.
reduceți frecvența anunțului
frecvența anunțului este numărul estimat de ori în care fiecare persoană a văzut anunțul.
este recomandat să mențineți frecvența anunțului sub 3. Dacă numărul este mai mare, riscați să vă supraîncărcați potențialii clienți și să vă confruntați cu probleme de oboseală a anunțurilor.
cu alte cuvinte, oamenii se vor plictisi de anunțurile dvs. și nu vor mai răspunde la ele. Costul anunțului dvs. va crește, iar rezultatele dvs. vor fi și mai rele.
puteți verifica frecvența anunțurilor în coloana „frecvență” din raportarea anunțurilor.
pentru a reduce frecvența anunțurilor, rotiți reclamele publicitare. Puteți să vă păstrați fie schimbarea anunț vizual sau mesaje. Chiar și adăugarea unei suprapuneri de text sau vorbirea despre diferite propoziții de valoare poate face o mare diferență. Aveți nevoie de câteva idei? Verificați lista noastră de peste 30 de exemple de anunțuri Facebook pentru a vă inspira.
Automatizați Gestionarea anunțurilor Facebook
în cele din urmă, dacă simțiți că publicitatea pe Facebook este puțin prea mult de gestionat, mai ales dacă trebuie să gestionați alte părți ale afacerii dvs., gândiți-vă la automatizarea anunțurilor Facebook.
cu aplicații precum sixads, puteți rula anunțurile Facebook pe pilot automat.
gândește-te la asta. Puteți configura anunțurile în doar câteva minute și nu aveți nevoie de cunoștințe despre publicitatea pe Facebook. Pur și simplu trebuie să aprobați imagini publicitare personalizate, direcționarea publicului și text.
asta e! Puteți continua să aveți grijă de restul afacerii dvs. în timp ce algoritmii noștri avansați rulează anunțuri performante pentru dvs., minimizând costurile anunțului dvs. Facebook.
o poți face și tu.
o poți face și tu.Facebook Facebook Facebook price vs.Instagram Ads price
mai multe studii sugerează că anunțurile Facebook sunt mai ieftine decât anunțurile Instagram.
de exemplu, Agorapulse a efectuat un experiment în care au efectuat două teste separate pe Facebook și Instagram. Anunțurile au fost identice, cu excepția plasării lor. Ei au descoperit că costul mediu pe clic (CPC) pentru anunțurile Facebook a fost cu 42,86% mai mic decât anunțurile Instagram. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să vă concentrați doar pe anunțurile Facebook, deoarece acestea tind să fie mai ieftine.
deși sunt adesea mai scumpe, anunțurile Instagram tind să aibă o rată de implicare mai mare decât anunțurile Facebook, datorită naturii foarte vizuale a platformei. Acest lucru este valabil mai ales pentru industria confecțiilor, așa cum a arătat acest exemplu al echipei de la DUNK Basketball. Campaniile lor publicitare Instagram generează 12x clienți potențiali și vânzări în comparație cu anunțurile de pe Facebook.
totuși, ar trebui să luați aceste numere cu un vârf de sare și să vă gândiți întotdeauna la voi înșivă. În cele din urmă, nu este vorba despre alegerea între Facebook și Instagram, ci despre învățarea modului de utilizare a ambelor platforme în cel mai eficient mod pentru afacerea dvs.
cu sixads, puteți rula Facebook, Instagram și Google ads pe pilot automat. Strategiile noastre câștigătoare vor găsi cea mai bună direcționare pentru fiecare canal de publicitate. Cu timpul, veți vedea ce platformă vă aduce cele mai bune rezultate și veți putea crește cheltuielile publicitare cu încredere.
Întrebări frecvente
cât costă publicitatea Facebook în 2022?
costurile dvs. de publicitate pe Facebook vor depinde foarte mult de industria dvs., de obiectivul campaniei și de mulți alți factori. Cu toate acestea, de obicei, anunțurile dvs. Facebook vă pot costa între 0,50 și 2,00 USD pe clic. Potrivit Wordstream, costul mediu pe clic (CPC) în anunțurile Facebook în toate industriile este de 1,72 USD.
cât costă un anunț Facebook pe zi?
dacă sunteți proprietarul unei întreprinderi mici și nu puteți aloca un buget mare anunțurilor Facebook, dar totuși doriți să începeți să difuzați anunțuri, puteți cheltui doar 1 USD pe zi și puteți avea un impact asupra afacerii dvs. Pe măsură ce obțineți din ce în ce mai mulți clienți, creșteți treptat cheltuielile zilnice ale anunțurilor pentru a vă scala vânzările.
care este bugetul minim pentru anunțurile Facebook?
atâta timp cât alocați suficient buget pentru evenimentul dvs. de optimizare, puteți rula anunțurile Facebook cu un buget foarte mic. De exemplu, dacă doriți ca Facebook să vă taxeze pentru afișări (CPM), puteți rula anunțurile cu doar 1 USD pe zi pentru bugetele zilnice. Dacă utilizați strategia de licitare a plafonului de cost, atunci bugetul zilnic ar trebui să fie de cel puțin cinci ori mai mare decât valoarea plafonului de cost. Deci, dacă setați un plafon de cost de 3 USD, bugetul dvs. zilnic ar trebui să fie de cel puțin 15 USD.
ce este plafonul de cost pentru publicitate Facebook?
cost cap spune Facebook cum doriți să licitați în licitația publicitară. Dacă setați un plafon de cost, acordați Facebook o sumă medie de bani sub care doriți să rămâneți în timp ce licitați. De exemplu, dacă optimizați pentru achiziții, puteți alege să setați limita de cost ca costul maxim pe vânzare care vă va aduce în continuare profit.